Ergoterapi
Ergoterapi, kişinin çevresindeki dünyayla nasıl hareket ettiğine, oynadığına ve iletişim kurduğuna odaklanır. Ergoterapi, her yaştan bireye yaşadığı duyusal zorlukların üstesinden gelmelerine, öz bakım, oyun ve planlama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmak için tedavi sağlar.
Terapi Alanları
Duyu Bütünleme
Duyusal bütünleme, vücut ve çevreden gelen duyusal bilgileri organize ederek kişinin çevreye uyum sağlamasını sağlayan bir nörolojik süreçtir. Görme, işitme, dokunma, denge ve propriosepsiyon gibi duyuları birleştirir. Bu süreç, motor becerilerin gelişimine, odaklanma yeteneğine ve günlük aktivitelerin etkili yapılmasına katkı sağlar.
daha fazla bilgi
Motor Planlama
Denge Güç Planlama
Motor planlama, bireylerin günlük yaşamda etkili ve verimli hareket etmelerini sağlayan bir beceridir. Hedefe ulaşmak için hareketleri organize etme, sıralama ve strateji geliştirme süreçlerini içerir. Günlük işleri planlama, önceliklendirme ve zamanı yönetme gibi yetenekler bu kapsamda yer alır. Motor planlama, bağımsızlık, üretkenlik ve yaşam kalitesini artırdığı için önemlidir.
daha fazla bilgi
İnce Motor Beceriler
Kavrama Becerileri El Yazısı
İnce motor becerisi, el ve bilekteki küçük kasları kullanarak hassas hareketler yapabilme yeteneğidir. Günlük hayatta çatal tutmak, düğme iliklemek, sayfa çevirmek gibi aktivitelerde kullanılır. Bu beceri, el-göz koordinasyonu ve parmaklar arası uyumu içerir. Özellikle çocuklarda oyunlarla geliştirilmesi önemlidir.
daha fazla bilgi
Görsel Uzaysal Algı
Görsel Algılama Duruş Nesneler
Görsel algı, beynin gözlerden gelen görüntüleri anlamlandırma yeteneğidir. Bu sayede şekiller, boyutlar ve mesafeler gibi unsurları algılayabiliriz. Görsel-uzaysal süreçler, uzayın algılanması, yön bulma, görselleştirme ve dikkat gibi becerileri kapsar. Örneğin, boyut tahmini, nesne ayırt etme veya haritada yol bulma, günlük yaşamda bu süreçlerin önemli örneklerindendir.
daha fazla bilgi
Yürütücü Fonksiyonlar
Planlama Organizasyon
Yürütücü fonksiyonlar, hedefe yönelik aktiviteler için gereken becerileri kapsar: planlama, organizasyon, çalışan belleğin kullanımı ve dürtü kontrolü. Planlama, görev adımlarını belirler; organizasyon, kaynakları düzenler; çalışan bellek, bilgiyi hatırlayıp kullanır; dürtü kontrolü, ani tepkileri yönetir. Bu beceriler, günlük işlevselliği ve hedeflere ulaşmayı destekler.
daha fazla bilgi
Dikkat & Odaklanma
Dikkat Otokontrol
Dikkat, düşüncenin bir konuya odaklanma yeteneğidir. Dikkat eksikliği, otokontrol sorunları, dürtüsellik ve hiperaktiviteyle ortaya çıkabilir. Odaklanma sorunları, dış uyaranlara sürekli tepki verme olarak tanımlanır ve günlük işlevselliği düşürür. Bu durum, okul, iş ve sosyal yaşamda performansı etkiler. Uygun müdahale ve destekle yönetilmelidir.
daha fazla bilgi
Denge & Koordinasyon
Denge Postür Vücut İmajı
Denge, vücut postürünü ayarlayarak düşmeyi önler ve uzayda oryantasyonu sağlar. Koordinasyon, kontrollü ve doğru hareketlerin gerçekleştirilmesini destekler. Bu iki kavram, yürüme, koşma ve merdiven çıkma gibi günlük aktivitelerde önemli rol oynar. Denge ve koordinasyon, güvenliği artırır ve etkin hareket sağlar. Özellikle yaşlılarda düşmeyi önlemek ve sporcularda performansı artırmak için geliştirilmesi önemlidir.
Oyun & Sosyal Uyum
Oyun Okul Sosyal İletişim
Oyun, çocukların büyümesine, kendini ifade etmesine, yeteneklerini keşfetmesine ve motor becerilerini geliştirmesine yardımcı olur. Duygusal, dil ve sosyal gelişime katkı sağlar, problem çözme yeteneğini ve yaratıcılığı destekler. Ayrıca aktif yaşam alışkanlığı kazandırarak ilerideki riskleri azaltır. Bu nedenle, sağlıklı gelişim için oyunun teşvik edilmesi önemlidir.
Özbakım Becerileri
Hijyen Giyinme Yemek Yeme
Giyinme, diş temizliği ve çatal-bıçak kullanımı gibi temel öz bakım becerileri, bireylerin bağımsızlık ve özgüven geliştirmesinde kritik rol oynar. Bu beceriler, günlük yaşamın gerekliliklerini karşılamayı, sosyal uyumu ve yaşam kalitesini artırmayı destekler. Özellikle çocuklar için, bu becerileri öğrenmek, hem bağımsızlık hem de genel yaşam becerilerinin gelişimine katkı sağlar.
daha fazla bilgi
Tanı Grupları
Otizm Spektrum Bozukluğu
Otizm, iletişim, sosyal etkileşim ve çevresel tepkileri etkileyen bir nörogelişimsel durumdur. Sosyal zorluklar, tekrarlayıcı davranışlar ve sınırlı ilgi alanları ile karakterizedir. Belirtiler bireyden bireye farklılık gösterir ve ömür boyu sürebilir. Bu nedenle, eğitim ve destek bireysel ihtiyaçlara göre düzenlenmelidir.
Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite
DEHB, nörolojik temelli bir zihinsel bozukluktur. Genellikle çocuklukta dikkatsizlik, hiperaktivite ve dürtüsellikle ortaya çıkar. Günlük yaşamda odaklanma, planlama, zaman yönetimi ve ilişkilerde zorluklara yol açabilir. Uygun tedaviyle yaşam kalitesi art ırılabilir.
Disleksi
Disleksi, beynin yazılı dil işleme sürecini etkileyen bir öğrenme bozukluğudur. Zeka ile ilgili olmayıp okuma, yazma ve heceleme gibi alanlarda güçlük yaratır. Harfleri tanıma, anlama ve hatırlamada sorunlara yol açabilir. Disleksi olan bireyler, okuma sırasında kelimeleri karıştırabilir, harfleri yanlış algılayabilir veya ters yazabilir. Uygun destekle bu zorluklar aşılabilir.
Dispraksi
Dispraksi, hareketlerin koordinasyonunu etkileyen nörolojik bir bozukluktur. Beyin ve kasların uyumu bozulduğu için birey, motor becerilerinde ve günlük aktivitelerde zorluk yaşayabilir. Örneğin, yemek yemek veya giyinmek gibi basit görevler bile güçleşebilir. Terapiyle dispraksi yönetilebilir ve bireyin becerileri geliştirilebilir.
Serebral Palsi
Serebral Palsi, beyindeki hasar sonucu kas kontrolü ve koordinasyonunda zorluklara neden olan bir durumdur. Belirtiler, hasarın yer ve şiddetine göre değişir. Hafif zorluklardan ciddi fiziksel kısıtlamalara kadar farklı etkiler görülebilir. Tedavi ve rehabilitasyon, yaşam kalitesini artırmada önemli rol oynar.
Yeme Bozukluğu
Çocuklarda yeme bozuklukları, sağlık, duygusal durum ve davranışları olumsuz etkileyen ciddi bir hastalıktır. Genetik, psikolojik ve sosyal faktörlerin birleşiminden kaynaklanabilir. Aşırı yeme, yemek yememe veya yeme sonrası kusma gibi belirtilerle kendini gösterir. Bu durum, fiziksel ve psikolojik sorunlara yol açabilir. Tedavi, multidisipliner bir yaklaşım ve erken müdahalelerle bireye özgü planlarla yapılmalıdır.
30 dk.
Duyu organlarının beyine yolladığı sinyaller ile vücudun çevreyi algılaması ile süreçleri kapsar
1 sa.
Dikkat | Görsel Uzaysal Algı | Denge Koordinasyon | Motor Planlama | Özbakım | İnce Motor Beceriler
1 sa.
Okuldaki çocukların daha başarılı olmalarına yardımcı olmak için verilen bir tür yardımdır.
45 dk.
Ergoterapist'e Sor
Ücretsiz ön görüşme ve detaylı bilgi almak için randevunuzu hemen oluşturabilirsiniz
Bize Ulaşın
İki Nisan Bulvarı No: 78G
İpekyolu, VAN 65150
0501-369-4326
0432-502-7222